středa 14. listopadu 2012

Ruční práce

Protože se začalo topit, a to pro mě znamená svraštělé a šustivé ruce, dala jsem do dnešního blogu dohromady různé a jiné přípravky péče o ruce (a nehty).

Než začnu s kůrou tlapkovitou, neboli manikúrou, většinou si odlakuji nehty. A protože můj nejosvědčenější odlakovač v kelímku s houbičkou od Sally Hansen mi přestali prodávat (tedy aspoň tu zde v této zemi), musela jsem hledat náhradníka.
Váhala jsem mezi odlakovačem s houbičkou od Bourjois a od Sephory. Nakonec zvítězila levnější varianta. 
Sephora Express nail polish remover

Odlakovač je v oranžovo-červeném kelímku a na rozdíl od Sally Hansen má pouze jeden otvor na prst :-( Ovšem na druhou stranu má mnohem kompaktnější houbičku s menšími póry, která se snadno nedrolí. Odlakovač jako takový zapáchá úplně stejně strašně jako většina odlakovačů. (Proto si většinou odlakování odbudu na balkoně :-) ).
Moje obvyklé čtyři vrstvičky laku ovšem odstraňuje rychle a beze zbytku. Nemá dokonce problém ani s lakem černým, což je už co říct. Většinou mi totiž na prstech zůstávaly šedé fleky. Ale z téhle červené dózičky vytáhnu prstík dočista čistý. Odlakovač zvládl i lak s třpytkami a hlavně, zatím přežila i houbička.

Shrnutí: Jsem ráda, že své volby nemusím litovat a že mi tenhle odlakovač výrazně usnadňuje a urychluje manikúru.

Jako další krok ručního mazlení provádím peeling. K tomu jsem zvolila docela unikátní tubičku s názvem Gardeners Hand Recovery od kouzelné anglické značky Crabtree a Evelyn.
Jedná se o hutnější krém, který ovšem obsahuje jemné brusné částečky minerální soli. Je to 60 vteřinová kůra, která je zřejmě inspirována zrasovanýma rukama skřítek zahradnic a skřítků zahradníčků. Voní po bylinkách, co mi rostou na balkoně – tymián, rozmarýnek a levandule a s rukama dělá hotové divy. Stačí tlapky řádě promasírovat a po 60 vteřinách opláchnout. Nevěřila jsem, jak heboučké pak byly. Pokud nemáte vyloženě suché ruce, není třeba je po tomhle kouzelném léku ani mazat :-)

Shrnutí: Moje ruce tuhle tubku milují, víc říkat nemusím.

Ke každodenní péči o ruce používám klasické krémy. Po mnoha a mnoha pokusech jsem zjistila, že není krém jako krém. Ten opravdu dobrý a účinný není snadné najít. Pravidelně jsem se například nechala nalákat různě voňavými a sezónními ručkokrémy od Oriflame, abych pak byla pokaždé zklamaná, že jsou na mě málo výživné. Většinou moc hezky voní, ale to je tak asi všechno. Moje sušší ruce chtějí prostě silnější kalibr.

Nejdřív jsem vyzkoušela krém Beautiful hands od české značky Dermacol. 
Dostala jsem ho jako dárek k časopisu. Obsahuje vitamín E a panthenol a glycerin. Voní mi jako pudrový parfém pro dámy nad šedesát, takže pro mě to není úplně ono ;-p Ale tak, jestli bude fungovat... A funguje docela dobře.

Shrnutí: Během roku ruce příjemně vyživí a nezanechává na nich pocit mastnoty. Jenže na topnou sezónu je to u mě málo.

Následně jsem sáhla po mléku na ruce v pumpičce od Crabtree a Evelyn z limitované vánoční řady Golden Topaz, která se letos možná vrátí. Vůně mi trochu připomíná mandarinkový kořeněný punč. 
Tohle mléko na ruce obsahuje také glycerin. Po nanesení se rychle vstřebá, ale nemám pocit, že by mi ruce nějak výrazně hydratovalo. Navíc mám potom pocit, jako bych si navlékla voskové rukavice. A to je mi výrazně nepříjemné. (Ten vosk taky obsahuje). Prostě si po namazání připadám jako Lepitlapka.

Shrnutí: Bohužel jsem se přes ten voskový pocit na rukou nedokázala přenést a poslala milé mléko do oběhu :-(

Poslední můj ruční pokus byl krém na ruce Dry Skin Hand Cream od L'Occitane
Kovová tuba jako vystřižená ze starého filmu obsahuje bílý krém, který mi svou vůní připomíná klasickou Indulonu nebo něco podobného. Přestože působí hutně, po chvíli se do kůže vsákne a ruce jsou opravdu hydratované. Oproti mému očekávání ale nejsou mastné, což je pro mě jasné plus.
Tenhle krém obsahuje mandličky, kokos, med, bylinky...mňam.

Shrnutí: Pro mě příjemný starodávný krém, který svou práci odvedl dobře.


I nadále budu své ručněkrémové pokusy střídat s tělovými másly, která rukám rozhodně neublíží :-)


 


2 komentáře:

  1. Na domáce mazanie sa mi veľmi osvedčil krémik z detskej rady Alverde - wind und wetterbalsam - je to mastný olejový krém, tak sa vsiakava trochu dlhšie, ale úžasne vyživuje. dávam ho aj na suché pery, lakte, občas aj na tvár, keď nemám iné po ruke. všetci, ktorým som ho odporučila, si ho veľmi chvália.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti za tip, Karmi. Zní to moc zajímavě, vyzkouším :-)

      Vymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.