úterý 6. listopadu 2012

Podzimní pusa

 Podzim už je tu v plné parádě a tak se tentokrát podíváme, jak dodat podzimní náladu rtům.

Vyzkoušela jsem několik rtěnek, které se k podzimnímu období hodí, ale rozhodně to neznamená, že by byly výhradně pro podzimní barevný typ. Naopak, já osobně mám raději odstíny spíš neutrální než prvoplánově hřejivé.

První rtěnka pro mě byla plánovanou investicí. Mám letité vynikající zkušenosti se rtěnkami Clinique, tehdy to byla vynikající řada Long Last Soft Shine Lipsticks. Tu sem bohužel firma přestala vozit, tak jsem se pustila do hledání náhrady.
A zdá se, že jsem našla.
Jedná se o Long Last Lipstick v odstínu Twilight Nude.
V umělém světle zářivek v obchodě vypadala tahle rtěnka jako tlumená slézová s lehce temným nádechem do vínova. Ideální barva na podzim, řekla jsem si.
Jenže na denním světle se tahle barvička vybarvila trochu jinak – je to spíš vínová s nádechem do hněda. Nu, žádné nadšení, ale když přes to dám trošku fialkového lesku...
Konzistence rtěnky je ovšem velmi příjemná, na rtech se krásně roztírá, hydratuje a vydrž má taky pěknou. Navíc má jemnou metalízu, což u téhle řady rtěnek nebývalo zvykem.
Shrnutí: kdyby nebylo mého barevného přehmatu, konala by se naprostá spokojenost.

Druhá rtěnka by se dala pokládat se jakousi sestřenici té první, protože značka Clinique je vlastně odnož firmy Estée Lauder.
Dlouho jsem si přála vlastnit jednu z jejich krémových rtěnek v luxusní patroně s pečetí a okénkem, kterým na člověka vykukuje barva.
A pak jsem ze samého nadšení sáhla trošku vedle :-))
Místo rtěnky z řady s jemným leskem jsem si donesla rtěnku dlouhodržící neboli Long Lasting Lipstick a to navíc v odstínu, který mi měl napovědět už svým názvem – Bois de rose.
Rtěnka má hutnou matnou konzistenci, voní trošku po malinách a hodně jako staré rtěnky od Reginy. Odstín odpovídá svému názvu, jen tohle „růžové dřevo“ je trošku víc do oranžova. Ooops, I did it again. Aneb trapas na druhou. Zase podzimka. Krásně by ovšem vynikla na výrazně podzimním typu. Rtěnka na rtech vytvoří hutnější krémovou vrstvičku, takže je lepši rty po nalíčení jemně obtisknout do papírového kapesníčku. Tahle rtěnka vydrží na rtech opravdu dlouho a nevysušuje, jen je na nich pořád cítit ta vrstvička.
Shrnutí: Moje očekávání byla větší než následná realita. Není to špatná rtěnka, ale nijak mě neoslnila.

Teď se posuneme do naprosto odlišných cenových relací. Z mnoha úst se pěje chvála na rtěnky od britské značky e.l.f., specificky na řadu ve stříbrném obalu. Na webu mě zaujala barvička s názvem, který ve mně vyvolal představu cajunského pepře a kouzelné noci: Voodoo.
Obal rtěnky působí opravdu „levně“, ale co, obal rtěnku nedělá. A to se vzápětí potvrdilo. Rtěnka je matná a opravdu má temně rudohnědý odstín sušených chilli papriček. Jediné, co mě trochu zarazilo, byla trošku nepříjemná vůně. Připomíná mi blízkovýchodní voňavky. Na rtech je krycí a dlouho vydrží. Nezaznamenala jsem, že by nějak vysušovala, což je jasné plus. Líbí se mi barva, která je sice jakousi variací mexické červené, ale není nijak křiklavá nebo vulgární.
Shrnutí: tahle rtěnka bez úhony přežila nesčetné ochutnávky na latino festivalu, takže si u mě výrazně šplhla :-)

Další rtěnka je od našeho starého dobrého Dermacolu. První, co člověka zaujme, je luxusně vypadající obal, který vyvolává asociaci s obaly rtěnek Dior. Že by záměr? ;-) ;-)
Další zajímavostí je vtipné pojetí zavírání, stiskem spodní části vyskočí víčko a rtěnka jde otevřít. Zavírá se elegantním stiskem, ozve se cvaknutí a rtěnka je bezpečně zavřená.
Tahle řada v temně modré se zlatými písmeny se jmenuje Lips Seduction a já jsem zvolila odstín 03, což je bezpečná starorůžová. Pro začátek žádná extravagance.
Rtěnka má jemnou vůni po lesních jahodách s nádechem pudřenky. Jedná se o matnou barvu, která na rtech vytvoří kompaktní vrstvičku. Pokud je vám to nepříjemné, můžete je jemně otisknout do papírového kapesníčku. Tahle barvička je přímo ztělesněním názvu starorůžová, neboli Vintage Rose. Proč nemají jejich rtěnky názvy? Tahle rtěnka na rtech opravu vydrží, nevysušuje, je krémová a krycí. Konkrétně tato barva je přímo ideální na líčení ve stylu 60. let, učiněná Bardotka ;-)
Shrnutí: Luxusní balení s výrazně nápaditým zavíráním, které okouzlilo i jednu z nejznámějších amerických blogerek o líčení, skvělá kvalita samotné rtěnky, vyvolává ve mně představu prvních líčidel z počátku 20. století...Dermacol mě dostal.

Další rtěnka je od značky The Body Shop, která tu zítra (v sobotu 29. září) otvírá již druhý obchod. Mám jejich rtěnky docela ráda, líbí se mi kovové patrony, ve kterých jsou balené, a taky jejich dlouhotrvající barvičky.
Tentokrát jsem na podzim zvolila odstín číslo 11.
V tyčince působí tahle barva tmavší, než je na rtech. V tyčince je to jakási zastřená vínová, na rtech ale vykouzlí pěknou růžovofialovou střední intenzity. Rtěnka má jemnou nevtíravou vůni a trochu tužší konzistenci. Proto pod ní radši dávám balzám na rty. Kladem naopak je, že na rtech dlouho vydrží.
Shrnutí: tahle barvička se hodí na podzim pro chladnější barevné typy, nepůsobí tak smutně, jako typické podzimní rtěnky. Body Shop navíc netestuje na zvířatech, takže za to má u mě jeden bodík navíc :-)

Jako další přichází na řadu dlouhotrvající rtěnka od Alverde, která mě zaujala v drogerii. Líbilo se mi červené kolečko na spodní straně obalu, které mělo ilustrovat odstín rtěnky. Mělo, ale po otevření se ukázalo, že skutečná barva rtěnky je jiná. Jedná se o odstín 84 Red Sierra
V tyčince je rtěnka hnědorůžová, možná trochu jako růžové dřevo. Má výraznou sladkou vůni, která nemusí být každému příjemná. Na rtech vytvoří silný nános, který je třeba důkladně rozetřít štětečkem nebo aspoň prstem. Přesto, že jsem to s ní nijak nepřehnala, musela jsem si před odchodem z domova třikrát otírat koutky úst, kde se mi rtěnka opakovaně hromadila. To se často nestává. Rtěnka navíc dost vysušuje. Barva je matná a na rtech působí opravdu podzimně, na mě šla dokonce trochu do rezava.
Shrnutí: pro mě naprosto nežádoucí hutná konzistence, se kterou se špatně pracuje a bez lesku působí rty svraštěle. Škoda :-(

Jako poslední jsem sáhla po rtěnce z vychvalované řady Studio Artist od Oriflame.
Musím přiznat, že to nebyla moje první rtěnka z téhle řady, takže už jsem věděla, do čeho jdu. Tyhle rtěnky působí v tyčince intenzivně, ale na rtech vytvoří jen jemný barevný nádech, který spíš připomíná zabarvený balzámek. Mají krémovou lehkou konzistenci, pěkně se roztírají, jsou jakoby průsvitné a působí na rtech přirozeně. Navíc pěkně voní, můj nos rozeznal něco jako lesní jahody.

Jako podzimní odstín jsem si vybrala Dark Berry.
V tyčince vypadá jako temně lilková, ale netřeba se lekat. Na rtech vytvoří ostružinový nádech, který působí jemně. Vypadá to skoro, jako bych právě dojedla misku ostružin. Rtěnka není krycí ani nijak výrazná, takže se krásně hodí i pro méně odvážné, které chtějí zkusit tmavší rtěnku. Zvolila bych ji taky pro dívku, které se líbí gotická móda a hledá rtěnku na denní líčení, nebo ještě sbírá odvahu na gotiko-upírské líčení.
Shrnutí: příjemná konzistence, jemná a zajímavá barva, na rtech působí jako balzám, tahle se u mě v šuplíku válet nebude :-)







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.