středa 7. listopadu 2012

Krása s iniciálami BB

BB creams (Blemish Balm/Beauty Balm)

Krémy, které si obrovskou oblibu získaly v asijském světě. Je to kombinace téměř kouzelná, která spojuje denní krém, lehounký makeup, opalovací krém, někdy i rozjasňovací nebo protivráskový nebo matující.
BB krém je stručně řečeno 'lepší pleť v tubě'. Tyto krémy se doporučují nanášet prsty, aby se produkt zahřál tělesným teplem a lépe se spojil s pletí. Na BB krém je možné použít pudr, nebo ho nosit jen tak.
V Asii se vyrábí spousty specifických druhů pro jednotlivé typy pleti.

V 50. letech byl vyvinut v Německu pro pacienty po chirurgických zákrocích, popáleninách a s kožními problémy. A čas ho zavál až do Asie, odkud se k nám zase vrací. Svět je opravdu malý :-)

Estee Lauder BB Cream odstín Light
Už v obchodě jsem měla pocit, že to nebude úplně ono a tak jsem radši neinvestovala do celého balení a opatřila si pouhý vzoreček. A jsem ráda. Tohle má do BB krému opravdu daleko. Odstín Light je určený pro světlou pleť. Ale asi to bude pro obyvatele rudé planety Mars, protože je to odstín naprosto dokonale oranžový.
Druhá věc, která mě zarazila, byla hutnost. „Krém“ se velmi špatně roztírá a bleskově zasychá. Takže i když jsem se snažila pracovat rychlostí téměř kosmickou, na obličeji mi zůstaly nerozetřené šmouhy, které stačily zaschnout dřív, než jsem dostala šanci s nimi něco udělat.
Asi do 5 minut po nanesení mě začal trochu štípat obličej. Když pominu, že jsem měla na tváři podivný nános oranžového čehosi, co nádherně zdůrazňovalo moje póry, bylo to i tak dost nepříjemné.
Ale rozhodla jsem se v rámci pokusu vydržet. Asi po 2 hodinách (ano, byla jsem statečná) jsem měla místo ksichtíku jednu velkou olejovou skvrnu. Nevím, co do toho dávají, ale moji pleť to donutilo k dosavadnímu rekordu v produkci mazu na čas.
Takže umýt a...zahodit :-/

Clinique BB Cream
Po výše zmíněné zkušenosti jsem opět pro jistotu sáhla jen po vzorku. Slečna v parfumerce byla velmi ochotná a jen mě upozornila, že i tenhle světlý odstín je hodně dorůžova. Měla pravdu, po vyzkoušení na ruce jsem se dost lekla, že ze mě bude paní Prasátková.
Ale na obličeji může být všechno jinak. A taky že bylo. Krém se příjemně roztírá a dá se nanést i v hodně jemné vrstvičce. Kryje slušně a pleť i trochu zmatňuje. Hodně ohlasů ze zahraničí se týkalo právě téhle vlastnosti. Mnohokrát bylo zmíněno, že tenhle BB se hodí spíš na mastnější pleť, protože má tendenci trochu vysušovat.
Souhlasím, asi po hodině dvou jsem měla pocit, že mi obličej trochu 'táhne'. Pokud bych tenhle krémík nosila pravidelně, dala bych si pozor, abych vždy použila nejdřív hydratační krém.
Celkový výsledek byl ale pěkný, pro jemně zmatněný vzhled jsem nemusel a použít ani pudr.

Dovedu si představit, že bych si tuhle zelenou tubičku vzala s sebou třeba na dovolenou, kdy se mi v pařáku víc mastní pleť a já chci vypadat aspoň trochu k světu. Nemusela bych se ani bát spáleného rypáčku, obsažený faktor to jistí.
Nejsem ohromena, ale výsledek považuju za dobrý.

Skin79 Super plus Perfection Triple Action
Jako první jsem vyzkoušela tenhle krémík v šedé tubě.
Má SPF 25.
Kdybych nevěděla, do čeho jdu, možná by mě béžovošedá barva tohohle bébéčka zarazila. Ale právě našedlý odstín je u pravých BB krémů často typický.
Krém má poněkud zvláštní 'vůni' připomínající opalovák, má krémovou konzistenci a roztíral se mi dobře.
Na mé bledé pleti vytvořil jemnou vrstvičku, která působila, jako bych si natáhla novou a mnohem hladší a barevně vyrovnanější kůži. Hladký povrch, nenápadné zakrytí rozšířených žilek, pigmentových neplech a fialových kruhů pod očima – tenhle krém zahalil do tlumeného závoje dokonce i moje pihy.
Na pleti mi připadal lehký, žádný obvyklý 'makeupový' pocit. Odstín se přizpůsobil mé pleti a ani během několika hodin se nezměnil.

Skin79 Super Plus Perfection Triple Action BB Vital Cream
Jednou z jeho zvláštností je, že má SPF 50. Je to jeden z novějších přírůstků téhle značky. Má zajímavý obal v podobě oranžového válce se zabudovanou pumpičkou.
Má středně tekutou konzistenci a béžový odstín. Hned při nanášení mě překvapila jeho krycí schopnost. Tou se vyrovná kdejakému silněji krycímu makeupu. Bohužel to je zrovna pro mě bodík dolů, protože dávám přednost přirozenějšímu vzhledu. Na pleti jsem měla typický makeupový pocit, tedy pro mě trošku nános. Tváře, které mám jako majitelka smíšené pleti sušší, mě začaly po pár minutách jemně pálit a už nepřestaly :-(
Mezi jeho výhody nepatří zmatnění, takže se můj mastnější nosík brzy slušně lesknul.
Tenhle BB krém už bych zařadila do kategorie makeup a podle mého názoru se hodí buď pro dámy, které preferují větší nános a krytí nebo pro herečky. Na jeviště, do televize nebo na focení, kde je třeba silnější líčení a kde se žádá bezchybný vzhled, je ideální.
Moje preference jsou někde jinde, takže odkládám a dávám šanci dalšímu kousku.


Skin79 Super Plus BB Triple Function Hot Pink
Jedná se o základní verzi BB krému od této značky. Plná velikost je v sytě růžovém oválném balení s pumpičkou.
Tenhle krém překvapí svou hutností a je z BB krémů, se kterými jsem se zatím setkala, asi nejtmavší. Hodí se tedy pro běžný nebo lehce opálený odstín pleti. Takže něco, co není vyloženě pro bledulky :-)
Krém se roztírá překvapivě dobře, má nižší krycí schopnost. Hodně se podobá tónovacímu krému. Má SPF 25.
Jeho funkcí není regulovat množství kožního mazu, ale na mojí smíšené pleti se tvářil příjemně. Nebyl přehnaně matný, ale pleť se ani po několika hodinách na t-zóně neleskla.
Mým osobním plusem je lehounký pocit na obličeji. Mínusem pak odstín, který je pro mě jako bleduli příliš tmavý.
Ale pro 'normální' Češky bude tak akorát :-)

Skin79 Oriental Gold BB Cream
Tahle fialová tubička je určena pro zralejší pleť. Mimo jiné účinkuje taky proti vráskám.
Krém má příjemný neutrální odstín, velmi tekutou konzistenci a dobře se roztírá. Po nanesení vypadal na pleti přirozeně, pleť se neleskla, ale ani nebyla přehnaně matná.
Během několika minut začala jemně brnět. To trvalo celou dobu, co jsem měla krém na obličeji. Začalo to být dost nepříjemné. Stává se to u krémů proti vráskám, které obsahují některé vypínací složky. Jinými slovy, cítíte, jak se vám ty vrásky vyhlazují :-)) Pokud je ten pocit víc než jemný, znamená to, že máte na protivráskové krémy ještě dost času. Takže pro mě vlastně dobrá zpráva :-D
Zajímalo by mě, jak by pokus dopadl na osobě vhodného věku.

Předposlední krém, který jsem zkoušela, je:
Diamond Collection BB Cream.
Jedná se o rozjasňující krém tekutější konzistence. Odstín je neutrální šedobéžový. Ovšem krém na pleti vytvoří perleťový film, který téměř nekryje, zato se leskne jak psí kulky. Pokud bych chtěla jít na maškarní za ufo, možná by to bylo fajn. Takhle bych ho doporučila buď ke smíchání s makeupem nebo k aplikaci na místa, kam se dává rozjasňovač.
A ještě bonus, mleté perleťové částečky mají výdrž, až moc velkou :-))

Jako poslední byl na řadě VIP Gold Super Plus BB Cream
jak jinak, než ve zlatém balení :-)
Tenhle krém se konzistencí podobá klasickému růžovému, trochu hutnější, ale dobře se roztírá. Má typický popelavý nádech, což pro bledule jako já znamená, že nebudou oranžové :-)
Krém kryje středně, ale moc pěkně vyrovná tón pleti, jemně ji zmatní a trochu stáhne póry.
Je určení pro odrostlejší dámy a slibuje při dlouhodobějším používání i nějaké to vyžehlení vrásek. Což není k zahození.
Na pleti mi byl příjemný, téměř jsem ho necítila. Výsledek vypadal jako moje pleť, ale mnohem hladší a hezčí. A nebrněl, neštípal, jen téměř neznatelně šimral ;-)

Shrnutí:
Ze všech vyzkoušených BB krémů bych si já osobně vybrala buď Perfection Triple Action v šedostříbrné tubě, nebo klasický růžový na léto. Oba mi vyhovovaly roztíratelností, přirozeným dojmem na pleti i účinností. Jakmile dodělám mini varianty, aspoň jeden z nich si určitě pořídím. Minimálně na léto, kdy pleť nakonec jemně připudruju a budu spokojená :-)

Srovnání západních a asijských BB krémů dopadlo tedy jednoznačně 2:0 pro Asii ;-)

Poznámka: všechny krémy jsem testovala na hydratované pleti, nepudrovala jsem a nechala je působit několik hodin. BB krém po pár minutách na pleti zoxiduje a teprve získá konečný odstín, tak se není třeba na začátku děsit, že budete mít zašedlý obličej. Krémy od Skin79 jsem koupila v testovacích velikostech (viz. Foto) u toho dovozce http://www.bb-cream.cz/
(Tímto děkuji Majduschce za tip, kde BB krémy této značky sehnat v ČR. Vyzvedla a zaplatila jsem si je tam osobně a ještě si příjemně pokecala. A dovážejí i jiné prima unikátnosti – barevné kontaktní čočky, obtisky na rty, řasenky na vlasy...mám pocit, že si ještě vyhraju).
Vital v oranžovém obalu, Triple Function v šedé tubě, Oriental Gold ve fialovém obalu, Hot Pink v ostře růžovém obalu, VIP Gold ve zlatém obalu a Pearl v perleťově bílé tubě - porovnání bébéček od Skin79.











Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.