pondělí 7. října 2013

Podzimní svíčkování

Zase jsem jednou zabloudila do obchodu, o kterém vím, že vede sortiment Yankee Candles a hlavně vede i jejich vonné vosky. Samozřejmě jsem nemohla odejít s prázdnou.


Sáhla jsem po jemných vůních i podzimně kořeněných:

 
Honey Blossom
Prý má vonět jako květinový nektar, pižmo a frézie s dřevěným ocasem. Hm, ambru nesnáším, ale naštěstí musím hodně natahovat nos, abych ji tam vycítila. Radši tedy nenatahuji a čuchám jenom medové kytí. Na mě hodně holčičkovská vůně, asi mi v tu chvíli mírně kapalo na karbid. Ale co, do šuplíku s prádélkem se bude hodit :-))


Pink Sands
Prý citrusy, sladké květiny a vanilka. Já cítím čistě vyprané povlečení a nějaké to sladké kvítí a to se mi líbí. Prostě příjemná čistá vůně třeba do ložnice.


November Rain
Oficiálně je to chladný podzimní vzduch, mokré listí a ambra. Ambru nesnáším, ale tady je jí jen malilinko :-)) Pro mě tenhle vosk voní jako procházka podzimně propršeným lesem s hřejivou šálou kolem krku.


Vanilla Chai
Je vlastně nápoj inspirovaný masala tea, tedy indickým kořeněným čajem s mlékem. A protože ten miluju, musela jsem si zamilovat i tuhle vůni. Oficiálně se v jejím složení uvádí zázvor, skořice a vanilka. Zázvor nesnáším, ale tady ho zase tolik není. Vůně je hodně „masalková“ a taky sladká. Takový mazlivý masalový cumel do podzimní plískanice. Už se těším, jak si ji zapálím a budu se choulit za oknem a hřát si ruce o můj milovaný hrnek ze Staffordshirského porcelánu s pořádným anglickým čajem.


Kitchen Spice
Sladké pomeranče, hřebíček, zázvor a skořice. No dobře, ty pomeranče budou asi spíš kandovaná pomerančová kůra a ten zázvor...no jo, když já v tomhle počasí věčně něco peču. Tak jsem si na sebe v rámci zachování zdravé váhy vymyslela tuhle vůni. Idea je, že když budu čuchat, nebudu péci a tudíž kynouti. No, to jsem zvědavá, jak dlouho mi to vydrží :-))


Zdá se, že Yankee umí míchat vůně tak, že ani mně překvapivě nevadí orientální pižmové složky. A to je co říct :-)
Jedno je ale jasné, už mám seznam dalších 15ti kousků, které prostě potřebuju. Nejlépe okamžitě ;-p


2 komentáře:

  1. Chtěla jsem se zeptat jak používáš ty vosky?Já jsem dala celý kus do aromalampy mám ho tam rok a pořád je celý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martino, protože u vosků není knot, nevyhořívají. Pouze se z nich odpařují vonné složky. Takže vosk se vyhazuje poté, co přestal vonět. Já ho vyměňuju, když začínám cítit pach voskové složky a vůně je už slabounká. S "vyvanulými" vosky se dají dělat různé věci. Já z nich například dělám skleničkové svíčky na hřbitov. Jen mám momentálně problém sehnat knot, který nečoudí :-(

      Vymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.