čtvrtek 24. října 2013

Co jím, když jsem na detoxu aneb čistá strava

Ještě stále poslouchám nevěřícné otázky: co teda jíš?
Hmmm... jídlo?
Tak dobře, tak já vám to teda povím, a nebo rovnou ukážu :-)

Snídani většinou tvoří nedoslazované muesli se sušeným ovocem a oříšky nebo kukuřičné lupínky (obsah pouze kukuřice a sůl) zalité sojovým mlékem. Když mě chytne kreativní nálada, napeču a pak snídám veganský makový závin...
...nebo melasový perník se švestkami.





Před snídaní ovšem vypiju detoxikační čaj (letos od pana Váni).

Obědy mám ráda vařené, takže na ně musím myslet předem. Pokud ne, odbydu se žitnými knackebroty s veganskou paštičkou (ať žije Tataráček). Ale snažím se opravdu poctivě připravovat, takže na nouzovku dojde jen výjimečně.

Moje obědy mohou vypadat třeba takhle:

Veganské burgery v žitné houstičce



Dýňové curry s basmati


Houbové curry se špaldovým čapátí

Hráškové kofty s mango chutney a špaldovým čapátí

Večere mám ráda v lehčím duchu, takže buď salát, dušené zeleninové jídlo, nebo polévka.

Fenyklový salát s dýňovými semínky a hummus


Růžový hummus na žitném chlebu

Urad daal, aneb žlutá čočka indická pálivá :-)       





Dýňová polévka

A když mě honí mlsná, udělám si o víkendu třeba palačinky.

Kokosové palačinky s kokosovou smetanou a broskvemi

Pohankové palačinky s dušenými švestkami a mákem

Pohankové palačinky s domácí marmeládou a sojovými pudingy

Takže netrpím, naopak si užívám jídla, na které během roku nepřijde řada a na některá se dokonce těším. Většinu receptů jsem si pozměnila nebo vytvořila sama tak, aby byly čistě veganské a navíc neobsahovaly kakao, bílý cukr a pšenici. Stejně se stravují i ostatní členové mojí rodiny. Často se stane, že jim největší machr v kanceláři, který se jejich "dietě" posmíval, normálně sežere kus oběda. "Nekecej, že v tom není mlíko/maso/vejce)".

Tak a teď už musím letět, jdu vařit minestrone. Mňam.

P.S. Já vím, že jsem těžce praštěná Indií :-D

3 komentáře:

  1. Ahoj,
    mohla bych poprosit o recepty?
    Zejmena na hraskove kofty. dynove curry a makovy zavin?:-)
    Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím, můžeš mi na sebe dát kontakt? Chci ti poslat ty recepty, ale je tam naskenovaný text a ten mi nejde přidat sem. Díky :-)

      Vymazat
  2. Ahoj,
    pokud nezapomenu, dám je dohromady a pošlu :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.