neděle 5. května 2013

Čínští chlupáči

Tahle akce pro mě byla malým osobním dobrodružstvím. Vím, že jsem prudce nemoderní, ale dosud jsem nikdy nic neobjednala z ebay. Prostě proto, že jsem neměla potřebu. Ale všechno je jednou poprvé.
Během surfování po síti na mě někde vykoukly štětce, které mě zaujaly svou cenou. Ano, cenou, byly totiž podezřele levné. Vlastně téměř zadarmo. V ten samý okamžik mi v emailu přistála nabídka zaregistrovat se na ebay. Štětce měly být údajně z přírodního vlasu (tedy přesněji chlupu, a to kozího) a pocházely z Hongkongu. Proto ta cena. A já jsem dostala chuť udělat pokus.
Milé štětce jsem objednala hned ve dvou sadách, zaplatila směšných 7 liber a pobaveně čekala, co se bude dít.
A dělo se. Okamžitě mi přistál email, že druhý den se štětce posílají a poštovné je zdarma. Hm?! Že by?
Ale pak se 15 dní nic nedělo. Do toho mi prodejce napsal, jestli už mi balíček dorazil a jak jsem spokojená. Tak jsem odpověděla, že nedorazilo nic, takže s vyjádřením spokojenosti budu muset ještě počkat :-) Načež druhý den na mě ze schránky vypadla obálka a v ní 21 štětců, každý kousek pěkně zabalený ve svém vlastním plastovém pouzdře.
Ukázalo se, že česká celnice opět nestíhala a proto se doručení o něco zdrželo. Nic nového pod sluncem.

 

Chvilku mi trvalo, než jsem všechny chlupáče vysvobodila z těch jejich prezervativů. Jedná se o dvě sady:



Rukojeti jsou dřevěné, vlas je u některých štětců skutečně přírodní, tedy kozí, u jiných syntetický, z nylonu. Co mě příjemně překvapilo, to je střih. Oproti štětcům z drogerie, a bohužel i mnoha od renomovaných kosmetických značek, jsou tyhle střižené velmi dobře. Nikde netrčí žádné chlupy navíc, tvar je kompaktní, u roztíracích štětců je slušná hustota. Jediné minus snad je, že na ty syntetické trochu hůř lne barva, jinými slovy stíny se nenanesou v takové barevné intenzitě.
Štětce používám asi tři týdny, zatím jsem se nesetkala s pelicháním. Okamžitě po rozbalení jsem je vyprala v antibakteriálním gelu a překvapilo mě, že nepouštěly ani chlupy ani barvu. Navíc uschly opět do původního tvaru. Žádné rozčepýřené paruky, jako to někdy u levných kousků bývá.
Zatím se zdá, že tihle Číňani z Hongkongu pochází ze stejné fabriky, v jaké se dělají štětce pro slovutné kosmetické firmy. Tyhle kluci na sobě akorát nemají vyraženou tu slavnou značku. Jinými slovy, ve dne děláme pro západ a v noci pro sebe. Jenže zatímco slovutné značky prodávají jeden kousek za 7-28 liber, tady má člověk za těch 7 britských babek rovnou dvě kompletní sady.
Samozřejmě znám a mám ještě lepší borce, ale například kamarádce, která studuje a potřebuje jenom praktické a levné štětce na každodenní použití, bych je klidně věnovala :-)

Shrnutí: Poslední dobou se ke mně dostaly jako dárek k nákupu štětce od velmi drahých značek (aneb koupíte si u nás kosmetiku za 1800,- a my vám dáme dva štětce) a musím říct, že to jsou často spíš mašlovačky. Kolikrát jsem si říkala, jestli se za takový tvrdý a neuměle okousaný štětec ta značka nestydí. Takže tihle Číňani si v takové konkurenci nestojí špatně ;-)

9 komentářů:

  1. Syntetické štetce by mali najlepšie fungovať s tekutými/krémovými produktami, pretože do nich zbytočne nevsiakne žiadna tekutina. Prírodné vlasy logicky tekutinu absorbujú a preto sa s nimi lepšie nanášajú suché práškové produkty. Preto sa môže zdať, že na tie syntetické zle lne farba pri nanášaní tieňov.

    Celá sada vyzerá perfektne a tá cena je neuveriteľná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za rekapitulaci. Toto samozřejmě vím, ale jsou štětce, které i přes umělý vlas fungují skvěle i na pudrové produkty. Jako příklad bych uvedla značku EcoTools.

      Vymazat
    2. O Ecotools čítam veľa pochvál a rada by som ich vyskúšala. Už som ich dokonca mala objednané z jednej SK stránky, ale ani po mesiaci čakania ich stále nemali na sklade (zaplatené už boli), tak som objednávku zrušila a peniaze mi vrátili. No raz si ich snáď kúpim :)

      Rada by som sa ešte spýtala, či na blogu môžeme okrem recenzií očakávať aj ukážky líčenia? V rámci anonymity by úplne postačil detail oka (zatvoreného), pleti alebo pier. Myslím, že by sme sa viaceré potešili a inšpirovali :)

      Vymazat
  2. Tak tak, nejen na e-bay ale prakticky ve všech korejských/čínských/atd e-shopech je zdarma poštovné přes půlku světa (narozdíl od českých e-shopů kde chtějí 100 Kč a výše i když je to nejdál max 500 km, odpustí nám to pouze nakoupíme-li za 2k výše). Posílají hned, dojde za týden, 14 dnů, často na krabičku píšou "gift" takže žádné clo (nebo se dá každá položka koupit samostatně, když je to poštovné zdarma).

    I když si rozmyslím, že chci třeba žínku, tak jdu na ebay, vyberu si nějakou za 1 dolar ve tvaru prakticky úplně totálně libovolném, který bych tady nesehnala. Už mne ani nehne takovéto věci nakupovat v drogerii...

    Mimochodem do včera byla akce, že pokud platíš přes paypal, tak máš ze všechno 10 dolarů slevu. Fakt to fungovalo, koupila jsem si krém za 9 dolarů a přijde mi domů úplně zadarmo :) Počítám, že bude zase někdy znova :)

    Kvalita věcí stejná/lepší než z českých obchodů. Navíc včera jsem koupila kalhoty v Cameii (píše se to tak?) za 120 Kč, takže za "normální" cenu v "normálních" obchodech nakupuji pouze pokud daná věc opravu neodkladně spěchá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Ovšem jsou věci, které bych na ebay nekoupila - kosmetiku jako takovou například. Jakmile začne být nějaký kosmetický produkt populární, okamžitě se na ebay vyrojí napodobeniny. V takovém případě už může jít i o zdraví. Ale co se týče oblečení, pomůcek atd., tak mi připadá naopak moudré obejít ty velké značky a koupit přímo u zdroje :-)

      Vymazat
  3. Na základě této recenze jsem si štětce pořídila a musím říct, že jsou opravud skvělé, rozhodně nelituji. Koupila jsem si sadu 15 štětců a vyšlo mě to asi na 140 Kč.
    Moc děkuji, že jsi se s námi o toto podělila, ušetřila jsi mi nejen spoustu peněz... díky ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju ti za milou reakci, opravdu moc jsi mě potěšila :-)

    OdpovědětVymazat
  5. tak, štetce som objednala sebe aj kamarátke, dnes som bola na pošte. inak nechápem to s tým poštovným. kúpila som si všetkých 21 a dokopy ma to vyšlo pod 9€. na Slovensku stojí samotné poštovné a balné v eshopoch okolo 3! neviem si predstaviť, ako sa im to môže oplatiť, ale budiš :-)
    zatiaľ som ich na líčenie nepoužila, musím ich najskôr vykúpať, lebo príšerne smrdia po umeline. inak na dotyk hebké, husté jemné štetiny. ale nezdajú sa mi prírodné. myslím, že pomer cena/kvalita je naozaj výnimočný.. proste som rada, že som si ich kúpila, aj keď netuším, načo mi ich je toľko podobných (na líčenie očí používam asi 3-4 druhy štetcov z EDM a stačí mi to)

    aj ja ďakujem, že si sa o tento tip podelila :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Karmi, až na jednu výjimku jsem vždy zaznamenala u nových štětců zápach. Připadá mi to podobné jako s novým oblečením. Taky ho na sebe nedám, dokud ho nevyperu ;-) Štětce peru šetrně bez celkového ponoření do vody. Pod tekoucí vodu jde vždy jen vlas a dávám velký pozor, aby se voda nedostala do objímky. Zatím drží ;-) V těch sadách mají být některé štětce umělé a některé z kozích chlupů. Řekla bych, že to odpovídá. Poměr umělé/přírodní je asi v každé sadě jiný.
    Všimla jsem si, že hodně používám zhruba půlku z nich, hlavně ty netypické, co nemá každá firma. Ty běžnější asi věnuju neteři :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.