středa 23. dubna 2014

Aby pusa hebká byla

Poslední dobou jsem zjišťovala, že sehnat skutečně kvalitní a hlavně účinný balzám na rty není zase tak lehké. A tak jsem postupně nashromáždila docela slušnou balzámkovou sbírku ve snaze sehnat ten nejlepší. 

 
Moje kritéria byla jasná: balzám musí rty vyživit a hydratovat, nesmí mít nepříjemné aroma a na rtech nesmí zanechávat bělavý voskový povlak.
Jako první mi do oka padl balzámek od privátní značky drogerie DM.

Balea Intensiv
Na obalu se uvádí, že je určen pro suché rty. Obsahuje bambucké máslo a arganový olej, což byl pro mě jasný důvod ho vyzkoušet. Tyčinka je jasně žlutá a docela příjemně voní po oleji a včelím vosku. Hned po použití jsem měla na rtech příjemný pocit měkkosti, balzám se dobře roztíral.
Bohužel jsem po několika dnech pravidelného používání zjistila, že se na rtech usazuje právě ten nežádoucí a nehezký bělavý povlak. Rty byly skoro stejně vysušené jako bez balzámu, jen ty šupinky byly prostě opatlané bílým nánosem.
Shrnutí: Po prvotním nadšení se dostavilo zklamání. Takhle tedy ne :-(

Složení: ETHYLHEXYL STEARATE · RICINUS COMMUNIS SEED OIL · SYNTHETIC BEESWAX · HYDROGENATED PALM OIL · CERA ALBA · CANDELILLA CERA · BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER · ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL · AROMA · HIPPOPHAE RHAMNOIDES FRUIT EXTRACT · HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL · CAPRYLIC / CAPRIC TRIGLYCERIDE · CI 40800 · CI 75470

Další přišel na řadu balzám od privátní značky parfumerie Marionnaud, který jsem před časem dostala k nákupu.
Marionnaud Nourishing lip care
I tenhle balzám má obsahovat bambucké máslo. Opět tedy vypadal nadějně. Na obalu nejsou další údaje o složení, takže nemůžu soudit, jak moc se liší od obyčejného nám všem známého jeleního loje, který se tu prodává už mnoho desítek let. Každopádně v jednom se mu podobá velmi, úplně stejně zapáchá. Je to přesně ten typický pach, která si pamatuju z dětství. Pudrovo-nasládlý pach, ze kterého se mi dělá nevolno. Prokázala jsem jistou míru statečnosti a balzám použila dokonce dvakrát. Ovšem to, co udělal s mými rty, ho okamžitě nominovalo na účast v dalším letu do koše. Do půl hodiny jsem měla rty totálně vyschlé, až se úplně krabatily.
Shrnutí: Účel toho balzámu mi zůstává utajen. Výživa nebo hydratace rtů to určitě není.

Další přišel na řadu balzám Tender Care lip balm od Oriflame.
Jedná se o jakousi variantu proslulého Zázračného kelímku Tender Care.
Obsahuje tedy včelí vosk, olivový olej a také olej z hadince (ne z hadice :-p ).
Balzám je bez barvy a téměř bez vůně. Velmi dobře se nanáší, rtům dodává jemný zdravý lesk. Za celou dobu používání jsem nezaznamenala ani náznak nějakého voskovitého povlaku. Rty zůstávaly jemně vyživené, a přitom neopatlané.
Shrnutí: Na to, že jsem od něj celkem nic nečekala, to bylo velmi příjemné překvapení.

Složení: OCTYLDODECANOL, RICINUS COMMUNIS SEED OIL, PENTAERYTHRITYL TETRACAPRYLATE/TETRACAPRATE, POLYETHYLENE, PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE, ISOPROPYL LANOLATE, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-1, ISODECYL NEOPENTANOATE, CERA MICROCRISTALLINA, CANDELILLA CERA, CERA CARNAUBA, SYNTHETIC WAX, PARAFFIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, ETHYLENE BRASSYLATE, OLEA EUROPAEA OIL, CERA ALBA, ECHIUM PLANTAGINEUM SEED OIL, PROPYLPARABEN, BHT, TOCOPHEROL




Zlákala mě taky medová řada od britské značky Crabtree and Evelyn a balzámek Honey Lip Salve.
Obsahuje mimo jiné kokosový olej, olivový olej, bambucké máslo a med.
Je to maličká tyčinka, která se vejde i do té nejmenší kapsičky. Opravdu intenzivně voní po medu.
Velmi dobře se nanáší, rty jsou po ní měkké tak akorát, aby nebyly umaštěné. Žádný nepříjemný povlak jsem nezaznamenala. Jen ta medová vůně je opravdu silná.

Shrnutí: Raději si ho nechám na zimu, protože mám vážné obavy, že ta silná medová vůně bude přitahovat hmyz. A opravdu nejsem taková frajerka jako Scarlett Johansson, abych chodila s včelou na puse.


Kolem vánoc mě nadchla medovo-kaštanová řada od Yves Rocher, a tak jsem si kromě krému na ruce pořídila i malou tubičku balzámu na rty. 
 
Yver Rocher Nourishing Lip Balm
Balzámek obsahuje 99% přírodních složek a žádné parabeny. 16,5% složek je bio. Výrobek má certifikát ECOCERT. Neobsahuje minerální oleje a barviva.
Balzám jako takový je velmi příjemný. Jedná se o řidší krémík, který rty krásně zvláční a změkčí. Přímo cítím, jak rty hydratuje. Není mastný a na rtech netvoří žádný voskový povlak.

Shrnutí: Velmi příjemně mě překvapil a řekla bych, že jsem našla svého favorita.

Složení: SLOŽENÍ/ZLOŽENIE/INGREDIENTS:
CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE • SESAMUM INDICUM SEED OIL* • OLUS OIL • CERA ALBA • TRIISOSTEAROYL POLYGLYCERYL-3 DIMER DILINOLEATE • HYDROXYSTEARIC/LINOLENIC/OLEIC POLYGLYCERIDES • RICINUS COMMUNIS SEED OIL • MEL • OLEIC/LINOLEIC/LINOLENIC POLYGLYCERIDES • GLYCERIN • HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL* • MICA • CANDELILLA CERA • HYDROGENATED VEGETABLE OIL • AQUA • AVENA SATIVA KERNEL EXTRACT* • CASTANEA SATIVA SEED EXTRACT* • HYDROGENATED CASTOR OIL • SILICA • ALCOHOL** • PARFUM • LIMONENE • LINALOOL • CITRIC ACID • EUGENOL • BENZYL SALICYLATE • SODIUM BENZOATE • POTASSIUM SORBATE • CITRAL • GERANIOL • CI 7789

Nakonec jsem sáhla po dvou zabarvených balzámech.

Jeden je opět od Yves Rocher – Nourishing Lip Balm Chocolat Raspberry z vánoční řady.
Kolem čokolády podle mě ani nešel, ale když odhlédneme od tohoto malého nedostatku, je docela fajn :-)
Intenzivně voní po malinách, rtům dodává nádech malinové barvy, zjemňuje je a zvláčňuje. Je trochu tužší, ale roztírá se dobře. Nemám pocit mastných ani suchých rtů, barva drží docela dlouho.

Shrnutí: Příjemná varianta do kapsy nebo do kabelky třeba na výlet, když si nechci rty líčit rtěnkou, ale chci je mít trochu výraznější a hlavně hydratované.

Jako poslední jsem zkusila další balzám od Oriflame, Lip Spa Therapy v odstínu Natural Pink.
Jedná se o zabarvený balzám, s výživným jádrem. Mimo jiné má ochranný faktor 8.
Balzám má velmi jemnou ovocnou vůni, která není nijak výrazná ani obtěžující. Pěkně se roztírá a dodává rtům přirozený barevný nádech. Na výběr je několik odstínů podle toho, jakou vlastní barvu vaše rty mají. Balzám skutečně jen zvýrazní přirozenou barvu rtů a současně je příjemně vyživí. Dobře drží, není mastný, ani nevysušuje.
Shrnutí: Opět velmi příjemné překvapení. Líbí se mi celkový koncept, paleta přirozených odstínů i vůně.


Složení: OCTYLDODECANOL, RICINUS COMMUNIS SEED OIL, PENTAERYTHRITYL TETRACAPRYLATE/TETRACAPRATE, LANOLIN, PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE, CERA MICROCRISTALLINA, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, POLYETHYLENE, PARAFFIN, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, CANDELILLA CERA, ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE, CERA CARNAUBA, BUTYLENE GLYCOL, BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, PARFUM, PANTHENOL, CANOLA OIL, PROPYLPARABEN, ROSA CANINA FRUIT OIL, BHT, TOCOPHEROL, CI 77891, CI 15850, CI 77491, CI 77492, CI 45410, CI 77499, CI 42090

Tam, kde jsem měla možnost, jsem vyhledala složení výrobku. Chci tak vyjít vstříc těm, které (a kteří) si hlídají určité složky, nebo mají nějakou alergii. Je to práce navíc, ne vždy se mi podařilo složení dohledat. Budu ráda, když mi dáte vědět, jestli se vám tenhle nový nápad líbí a jestli byste i do budoucna uvítali, abych v rámci možností u výrobků složení uváděla.

5 komentářů:

  1. to vypsané složení je super nápad, hodně na něj dám a tohle mi velmi ulehčí práci s obíháním obchodů a luštěním miniaturních nápisů. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Za sebe muzu doporucit Crazy Rumors balzamy, pro mne jedine, ktere mne nevysusovaly. Vyber vuni je obrovsky a maji i zabarvene verze, s obema verzemi jsem spokojena :)

    Toz takovy tip na to, co vyzkouset priste, kdybys chtela jeste dal patrat :) 100% prirodni, veganske a s "cruelty free" :)

    Jitt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip. Objevila jsem, kde se dají v mém okolí koupit, tak až vymazám zásoby, zkusím tyhle :-)

      Vymazat
  3. ...Pokud jde o mě, tak momentálně jsem ,,objevila" - a můžu doporučit - lůj od Alterry. Stojí do 50,-, a žádná ropa ani podoné chut'ovky a NEDĚLÁ BÍLOU MLÉČNOU PUSU, což je od levného balzámů celkem zázrak, protože třeba Alverde se nevstřebával snad vůbec a do 10 minut byl pryč. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip. Musím se přiznat, že na základě zkušenosti s Alverde jsem se právě do té Alterry už nechtěla pouštět.

      Vymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.