neděle 11. srpna 2013

Moje tekutá strava

V nedávných parnech jsem asi nebyla jediná, kdo neměl chuť na vařené jídlo. U mě se tato nechuť k vařené stravě ještě kombinuje s nechutí k čemukoli, co se musí kousat, a to včetně pečiva.
Tudíž většinou přežívám na jogurtu, ovoci a zmrzlině. Sem tam se přinutím zkousat zeleninový salát.
Pro takové dny je pro mě ideální zbraní proti hladu Smoothie. Neboli hlaďoučká směska rozmixovaného ovoce s dalšími dobrotami.


Na trzích se teď objevují plastové vaničky s ovocem, které jsou označené jako „na marmeládu“. Jedná se o hodně zralé ovoce, které už doslova „hoří“ a proto je třeba ho rychle zpracovat. To je také důvod, proč bývá levnější :-)


Nanosila jsem si domů tyhle poklady rychlé spotřeby, zapnula mixér a už to jelo.



Meruňkový smoothie pro dvě osoby:
350g hodně zralých či přezrálých meruněk
lžička skořice
tři lžíce bílého jogurtu (já jsem použila Max, protože není tak kyselý)
jedna lžíce hnědého cukru (nebo žádná, pokud z ovoce cukr už téměř odkapává ;-)


Jahodový smoohie pro dvě osoby:
450g hodně zralých či přezrálých jahod
lžička vanilkové esence nebo vanilkového cukru (já používám Alnatura)
tři lžíce bílého jogutu
jedna či žádná lžíce hnědého cukru


Pak už stačí pouze zapnout mixér a během několika vteřit naléváte hlaďounkovou svěží dobrotu.
Smoothie jsem dělala záměrně hustší, abych zahnala hlad.
Pokud chcete spíš nápoj než tekutou stravu, můžete ubrat jogurtu a naopak přidat ovocnou šťávu, v nejhorším možno i koupený džus.
Také je možno místo jogurtu přidat kefír či pomáslí, někdy to tak dělám. Tahle verze je dietnější a méně „rozmazlovací“, protože je díky vyšší kyselosti kefíru méně sladká. Pokud si ale chcete dopřát smoothie spíš jako mňamku, kefír nedoporučuji. Člověk pak musí přidávat mnohem víc cukru.
Do „Šmudlíků“ nepoužívám bílý cukr, protože mi za a, neprospívá a za b, hnědý dodá výraznější chuť.


Pokud se stane, že přeženete množství a namixujete toho jako pro regiment, je tu ještě jedno elegantní a velmi chutné řešení. Hotový smoothie nalít do formiček na nanuky a nechat zmrznout.
Na další tropickou vlnu pak budete připraveni už předem ;-)




Tak a teď jdu masakrovat maliny. Kdo by se dělal s marmeládou? ;-pp

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.