pondělí 11. února 2013

Yankeeové útočí


Mám citlivý nosík a hned tak něco mi nevoní, to už asi víte. Léta používám vonné oleje na zpříjemnění domácí atmosféry, ale čím dál častěji se kolem mě ozývala chvála na vonné svíčky. Ale ne ledajaké - svíčky Yankee candle, které se ve světě staly legendou. A tak jsem podlehla.
Okamžitě po očuchání několika kousků mi bylo jasné, že vybrat si jen pár bude problém. A tak jsem zvolila nejlevnější a pro mě nejpraktičtější variantu. Místo svíček s knotem jsem nakoupila voskové „košíčky“. Dávám je do mističky aromalampy místo vonného oleje. Vosk se pomalu rozpouští a postupně provoní celý byt. Když lampu sfouknu, vosk postupně opět ztuhne a když už mě nebaví, nebo přestane vonět, jednoduše ho z mističky vyloupnu a nahradím jiným.
Voskové košíčky krájím napůl, tak se mi lépe vejdou do mističky lampy a navíc mám ještě jednu dávku na příště.
Překvapilo mě, že se vůně uvolňuje dost dlouho. Nejprve je to opravdu síla a k provonění místnosti stačí vosk zahřívat jen pár minut. Postupně se čas prodlužuje. Vosk vyměním v okamžiku, když je vůně slabá a já pod ní cítím už jen pach surového vosku. To je odhadem tak za 3 týdny.
Většinou mě přesně tou dobou už vůně nebaví a tak je čas sáhnout po jiné. Jsem prostě notorický testovač. Pořád chci zkoušet něco nového. 


 

Yankee svíčky se už dováží i k nám. Dají se koupit ve vybraných květinářstvích, obchodech s doplňky do bytu a hlavně na eshopu. Yankeesky nebyly nikdy levnou záležitostí, ale vzhledem k jejich dobré kvalitě to nepovažuju za nějakou předraženost. Já navíc ujíždím na voskových košíčkách, které stojí jen pár „pětek“. Když už toužím po svíčce, koupím si maličkou votivku, protože při své spotřebě považuju za nesmyslné hromadit doma prázdné skleničky od svíček.

Líbí se mi, že při pálení svíček nebo vosků Yankee necítím žádný spodní zápach, jako se to často stává u vonných svíček z drogerie nebo různých samoobsluh. Vůně mě nenutí kašlat, kýchat, knot příliš nečadí, protože je bavlněný. Je mi sympatické, že firma používá různé vonné oleje a výtažky z ovoce a kvítí, takže nemám takový ten pocit chemického aromatu.

Jsem líná si patlat na koleně vlastní vonosvíčky a tak je pro mě Yankee praktickým kompromisem.

Firma nabízí různé podoby a velikosti svíček, ale i osvěžovače vzduchu do auta, spreje, vonná stébla a i nějaké to potpourri. Já ale zůstávám u klasických vosků a svíček.
I když jednomu příbuznému jsem koupila závěsný osvěžovač do auta a jeho voňavým autem se vozím už přes půl roku :-)

Svíčky se prodávají v mnoha vůních, je tu stálá nabídku a k tomu různé sezónní řady (vánoce, Valentýn atd.). Takže nehrozí že by mě jejich vůně začaly nudit.

Pokud vás Yankeesovky zaujaly, mrkněte na web dovozce, je tam o nich zajímavé počteníčko.

Já tam ovšem z pudu sebezáchovy radši moc nechodím, většinou to totiž skončí pěkným průvanem v peněžence.
A jaké Yankeesky se mi zalíbily?

Na vánoce jsem dostala něco z vánočního nadělení:

Christmas Eve - skutečně štědrý večer se vší typickou přeslazeností, cukrovím a kořením. Pokud máte rádi sláďo páďo, je to vůně pro vás. Já osobně jsem si ji musela dávkovat opatrně.

Be Thankful – vůně ke dni díkůvzdání, dýňový koláč, křehké těsto a zase slaďárna. Ale na podzim to bylo příjemné prohřátí domova.

Cranberry Chutney – brusinky, pusinky jako dělané. Pro mě na vánoce mnohem příjemnější než cukrátkové vůně :-)

Christmas Tree – smrček v obýváku, hodně jehličnatá vůně s trošku dřevitým „spodkem“. Moc příjemná, jen je třeba ji dávkovat po troškách.

Winter Wonderland – zasněžené borovice, trošku borové vůně a hodně mrazíku. Ledová vůně, když už mám toho sladkého přeci jen trochu moc.

White Christmas – vyloženě chladivá ledovka, ale má trochu dřevitý „ocásek“. Pro mě je to navzdory názvu vůně na leden.
Z běžné nabídky mám nejraději svěží vůně a nebo šťavnaté ovocné.

French Lavender – miluju levanduli a v téhle necítím žádné podtóny nebo pachy. Pro mě příjemná uklidňující a čistá vůně.

Lemon Lavender – když mám náladu na něco ještě krapet svěžejšího. Moc příjemná kombinace šťavnatého citronu a levandule.

Mandarin Cranberry – hodně jsem ji pálila na vánoce, šťavnaté vůně amerických vánoc, brusinková omáčka a mandarinkový punč.

Mango Peach Salsa – zbožňuju mango ve všech podobách, tahle vůně v kombinaci s broskví se moc povedla. Hlavně v létě mi vždycky zvedne náladu. Navíc má na konci jemně citrusový ocásek.

Wild Passion Fruit – marakuja v tropickém koktejlu s melounem a citrusy. V létě jsem jí pálila, když jsem si chtěla připadat jako u moře.

A pak jedna nezařaditelná:
Midsummer Night – pánská kolínská, trochu těžší pižmoňka. Prostě letní noc s chlapem ;-p

Jak vidíte, pomalu se ze mě stává sběratelka. Holt ,Yankeeové jsou nebezpečná cháska :-))



1 komentář:

  1. Yankee svíčky jsou hrozná závislost, s tím musím souhlasit :D Teďka přes zimu mám hrozně ráda Home Sweet Home, taková sladká vůně, jablíčka se skořicí :) na léto na mě taky čeká Mango Peach Salsa...ale asi potřebuju další Yankee, nemám žádnou jarní vůni :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.