středa 21. května 2014

Sladké mámení

Myslím, že už jsem se tu párkrát zmínila, že jsem milovnicí čokolády. A dokonce jsem možná zmínila i to, že mě neuspokojí nějaké sláďo páďo ze samošky, ale že potřebuju opravdickou čokoládu. Ne nějakou čokošku, koko, kokíno, nebo jak se všem těm přeslazeným věcem říká.

Nu a osud zase jednou vyslyšel mou touhu a do cesty mi přihrál degustaci čokolády přímo u zdroje. Tedy ne, že bych se rozjela do Wonkovy továrny na čokoládu, ale navštívila jsem útulný a i tak dost pohádkový obchůdek Choco Loves Coffee v Praze na Jugoslávské ulici.
Když mám cestu kolem, zastavím se na horkou čokoládu nebo si s sebou koupím aspoň malý sáček jejich vlastních pralinek.
No a právě v tomto obchůdku se degustace konala. Jakmile jsem vstoupila, připadala jsem si jako v jednom z kouzelných zákoutí Příčné ulice. Uprostřed obchůdečku starožitné židle a malinké stolečky na jedné nožce a za pultem kouzelná dvojice.
Každý si vybral, co bude ten večer pít a k tomu měl na stolečku karafu s vodou na pročištění chuťových buněk. No prostě zážitek pro profíky :-)
Během večera jsme postupně ochutnávali různé druhy čokolády z nejrůznějších částí světa a odrůd a různé intenzity. Dostalo se i na méně tradiční čokolády typu hořká s levandulí. Ke každému vzorku se nám dostalo informace odkud pochází, jakým způsobem byl vyroben a tak dále. Navíc se promítal doprovodný dokument o pěstování a zpracování kakaových bobů. Prostě nádhera.
Vyměňovali jsme si dojmy, každý z účastníků si mezi čokoládami našel svou favoritku. Například já jsem překvapila sama sebe, protože mi hodně chutnala 100% čokoláda. Asi proto, že byla kvalitně zpracovaná, takže se mi na rozdíl od předchozích zkušeností nestáhla pusa, ale naopak jsem ji měla plnou intenzivní čokoládové chuti.

Nakonec následovala dlouhá a zanícená diskuze, takže jsme celou akci přetáhli do pozdních večerních hodin. Kdyby mi nezacpali pusu několika svými vynikajícími pralinkami, nezavřela bych ji :-)) Před odchodem jsem samozřejmě musela ještě nakoupit, protože odejít s prázdnou prostě nešlo :-)

Musím uznat, že degustace pro mě byla úžasným zážitkem a mít ve svém okolí nějakého podobného čoko nadšence, neváhám mu účast na ní dát jako dárek. Člověk se dozví spoustu nových věcí o své oblíbené pochoutce, ochutná nepražené kakaové boby a nejrůznější netradiční čokolády. Vše ve vysoké kvalitě.

Shrnutí: Vážně jsem si to užila a mám v úmyslu podobný zážitek zase někdy zopakovat. Mňam :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.