úterý 12. listopadu 2013

Po detoxu

Tak minulý týden jsem úspěšně dokončila pravidelnou detoxikační kúru. Průběh byl tentokrát mírnější, ale bude to zřejmě zvoleným čajem. Při užívání Váňova detoxikačního čaje se nedostavily téměř žádné typické příznaky pročišťováni organismu. Jakmile jsem ale místo něj nasadila Grešíkův detoxikační s řepou, proces se náležitě rozjel. Objevil se zapáchající pot, rozjelo se akné, na jazyku se objevil povlak atd. Po skončení kúry tyto projevy samozřejmě odezněly, jako pokaždé. Teď jsem ve stavu, kdy je vše opět v normálu, jen po akné se ještě hojí růžové flíčky. Ale z mnohaleté zkušenosti vím, že i ty se zahojí a pleť bude mnohem hezčí než před kúrou. 
Během celé kúry jsem pociťovala typické průvodní záležitosti: měla jsem mnohem menší hlad, než běžně během roku, kdy konzumuji živočišné bílkoviny typu mléko a vejce. Nestalo se, že by na mě přišel „vlčák“, kdy bych musela okamžitě něco „sežrat“. Prvních několik dní se vyskytla odpoledne únava, kdy bych byla schopna okamžitě usnout. Ale po zbytek kúry jsem naopak byla plná energie a nepotřebovala jsem tolik spát. Za celou dobu jsem si ani nevzpomněla na kávu, kterou za normálních okolností piju denně, protože ji mám ráda. Jinými slovy, nepotřebovala jsem ji ani chuťově ani fyzicky. To samé se sladkým. Téměř jsem si nevzpomněla na nějakou sladkost.

Po kúře jsem pocitově i fyzicky lehčí (asi o 1,8 kg), mám pružnější tělo a celkově jsem mnohem čilejší a i mozek začal pracovat lépe. Člověku se taky trochu zostří smysly.

Celkově bych tedy tuto letošní kúru hodnotila pozitivně. Opět jsem přišla na několik novinek, které celý proces z mého pohledu ještě vylepšily. Zjistila jsem, že mi vyhovuje nejíst tolik pečiva a různých obilných karbanátků, které jsem při dřívějších kúrách servírovala běžně. Naopak se mi osvědčilo co nejhojnější používání zeleniny při vaření. Vařená působí lépe, než syrová. Takže jsem dělala pečené zeleninové pokrmy, bramborové kaše s přídavkem jiné zeleniny, různé woky a asijské stir fry. Jako přílohu jsem používala rýži basmati, celozrnné nebo špaldové těstoviny, párkrát taky bezlepkové těstoviny nebo celozrnný kuskus. Ale celkově nejsem moc na přílohy, takže na talíři bylo vždycky asi 70% zeleninového jídla a trošku přílohy.

Teď se pomalu vracím do normálu podle osvědčeného systému. Nejprve zařadím kozí syrovátku, pak kozí a ovčí jogurty a sýry, úplně nejpozději pak kravské. Potom pomaličku vejce (třeba jedno do asijské smažené rýže). Z živočichů pomaličku bělomasé ryby, naložené ryby v octě a nakonec tučné ryby typu makrela nebo losos. Někteří členové rodiny jedí běžně drůbež. Ti zařazují drůbeží maso až úplně nakonec, třeba až dva tři týdny po skončení detoxu. A vždycky lehce v rytmu, takže ne pečené kuře, ale třeba nějaké asijské jídlo s kousky kuřecích prsíček.
Nejpozději zařazujeme smažená jídla. Která já osobně nejím vlastně skoro vůbec.

Takhle nám to po mnoho let vyhovuje a proto se do detoxikační kúry pouštíme každé jaro a podzim. Musím s politováním konstatovat, že život je nespravedlivý a nejlepší výsledky mají chlapi :-( Shodí víc, mají hezčí pleť i vlasy a celkově je to na nich víc vidět. Ach jo.
Ale co, oni taky mají sklon si do těla během roku cpát různé hnusy a humusy, tak se utěšuju, že je to třeba i tím :-p

Shrnutí: Mise skončena a za půl roku zopakujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji. Moc si cením vašich reakcí a těší mě, že věnujete svůj čas čtení mého blogu.